Zgodnie z „Ustawą o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta”
z dnia 6 listopada 2008r.(z póź. zmianami)
Zapewniamy:
1. Prawo pacjenta do świadczeń zdrowotnych
(Rozdział 2 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta)
2. Prawo pacjenta do informacji
(Rozdział 3 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta)
3. Prawo do zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych
(Rozdział 3a Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta)
4. Prawo pacjenta do tajemnicy informacji z nim związanych
(Rozdział 4 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta)
5. Prawo pacjenta do wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych
(Rozdział 5 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta)
6. Prawo do poszanowania intymności i godności pacjenta
(Rozdział 6 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta)
7. Prawo pacjenta do dokumentacji medycznej
(Rozdział 7 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta)
8. Prawo pacjenta do zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza
(Rozdział 8 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta)
9. Prawo pacjenta do poszanowania życia prywatnego i rodzinnego
(Rozdział 9 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta)
10. Prawo pacjenta do opieki duszpasterskiej
(Rozdział 10 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta)
11. Prawo pacjenta do przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie
(Rozdział 11 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta)
Pełny tekst ,,Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta” dostępny jest w punkcie pielęgniarskim
Skargi i wnioski
Wszelkiego rodzaju komentarze, opinie, sugestie, skargi dotyczące naszego Szpitala
i świadczonych usług są mile widziane i mają wpływ na podnoszenie jakości usług medycznych.
Pacjentowi, jego rodzinie lub opiekunowi przysługuje prawo do:
- zwrócenia się z prośbą o interwencję do:
Z-cy Dyrektora ds. Lecznictwa, Kierownika Oddziału/Działu, Naczelnej Pielęgniarki,
Pielęgniarki / Położnej Oddziałowej / Koordynującej, Koordynatora
codziennie w dni robocze godzinach 13.30 – 14.30
- złożenia skargi do:
Dyrektora
SP ZOZ Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego Nr 3 w Rybniku
ul. Energetyków 46, 44-200 Rybnik tel. 032/ 429 12 54 adres e-mail: sekretariat@szpital.rybnik.pl
Uwaga: Skargi anonimowe nie będą rozpatrywane!
Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta
przy SP ZOZ Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego Nr 3 w Rybniku
wtorek i czwartek od godz. 12:00 do godz. 14:30 w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym
adres e-mail: rpp@szpital.rybnik.pl
Biura Działu Skarg i Wniosków
Śląskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ
ul. Kossutha 13, 40-844 Katowice, tel.: 32/ 735 05 45, adres e-mail: kancelaria@nfz-katowice.pl
Narodowego Funduszu Zdrowia
Departament Spraw Świadczeniobiorców, Narodowy Fundusz Zdrowia - Centrala
ul. Rakowiecka 26/30, 02-528 Warszawa,
faks: (22) 572 63 30, adres e-mail: sekretariat.skargi@nfz.gov.pl
Rzecznika Odpowiedzialności
Zawodowej Śląskiej Izby Lekarskiej
ul. Grażyńskiego 49 A, 40-126 Katowice, tel.: 32/ 6044240 adres e-mail: oroz@izba- lekarska.org.pl
Okręgowego Rzecznika
Odpowiedzialności Zawodowej
Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych w Katowicach,
ul. Francuska 16, 40-027 Katowice, tel.: 510 132 171 adres e-mail: rzecznik@izbapiel.katowice.pl
Rzecznika Praw Pacjenta,
ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa , tel.: 22/ 532 82 50, fax: 22/ 532 82 30;
adres e-mail: kancelaria@rpp.gov.pl
Bezpłatna infolinia: 0-800-190-590 czynna całodobowo przez 7 dni w tygodniu